Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

PN

P23e32t79r 38N30o60v92ý

19. 5. 2020 21:03

A proč do té letecké společnosti nevstoupí cestovní kanceláře?

5 0
možnosti
LJ

Nu, za mě osobně, i za tu korunu by to bylo drahé. :-/

7 0
možnosti
GH

To zcela jistě. Těch co by prodali své předlužené firmy za korunu je nepočítaně. Věřím, že by i docela dost zaplatili.

3 0
možnosti
JP

Dostal se mi do mailu tento text:

TiNiWiNi

Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)?

(19.5.2020 6:28:06)

Z FB Jiriho Hlavenky:

Kdybych chtěl jako soukromý investor koupit Smartwings, tak bych se prodávajících zeptal: fajn, a teď mně prosím řekněte, kolik set miliónů korun přihodíte za to, že to od vás vezmu za jednu korunu českou?

To není žádná jízlivost vůči současným majitelům. Smartwings jsou prostě malou, lokální, slabou, podkapitalizovanou aerolinkou. Aerolinií jako jsou oni v dnešní krizi popadají ve světě nejspíše STOVKY. (Na světě je cca 6000 aerolinií, pro informaci). Stovky aerolinek zmizí ze světa, jednoduše skončí, krachnou, zavřou krám. S tím se nic nedá dělat, to je důsledek mizérie v leteckém byznysu, který padl ze sta na deset procent. Nikdo tyhle firmy nebude zachraňovat, není proč. Nejedná se o špatně řízené firmy, i Smartwings vedou kompetentní lidé - ale zmizel jim trh.

Kdo koupí (nebo dostane dárečkem) Smartwings, bude muset do firmy lít peníze, aby ji udržel při životě - po dobu, kterou nelze moc dobře odhadnout, a která může být docela dlouhá. Měsíc co měsíc bude do firmy lít peníze, s tím že někdy v dalekém konci, když se fakt zadaří to bude slavnostně šul-nul, možná. To je ta výhra?

Je potřeba si říci jak typicky fungují menší aerolinky. Mají skoro nulový majetek, jejich hlavní pracovní nástroj, letadla, jsou na leasing. Tedy patří leasingové společnosti, které aerolinka platí měsíční částky za to, že je smí používat. Letadlo je drahá hračka: měsíční splátky standardního stroje od Boeingu nebo Airbusu jsou někde v intervalu 7 až 30 miliónů korun za jedno letadlo. MĚSÍČNĚ, jen za to že to letadlo provozujete. Pokud sedí na zemi, je toto čistá ztráta, a většina letadel na světě bude na té zemi ještě pár měsíců sedět. Tak si to spočítejte a vynásobte počtem letadel, která SmartWings+ČSA (jejich dcera) mají.

3 0
možnosti
JP

Pokračování:

Toto je celosvětový standard. Leasingovky specializující se na letadla mají dnes v majetku přes osm tisíc letadel (!), které půjčují aerolinkám. Jsou to vlastně specializované banky, finanční instituce, které podnikatelům toužícím po aerolince zbavují nutnosti nachystat si na to velké peníze. Velká většina leteckých flotil je dnes takto leasovaná, a dokonce stále rostoucí část letadel je v režimu "wet lease", kdy společnost finančně kryje nejen letadlo, ale platí i palivo, financuje posádky, servis, pojištění a podobně.

Co se nyní stane? Leasingovkám zůstanou "na dvoře" stovky, možná tisíce letadel po zkrachovaných aerolinkách. Protože to je samozřejmě obrovská finanční zátěž, leasingovky je nabídnou - za levno. Namísto předlužených, zkrachovaných aerolinek se objeví plejáda nových. Budou to většinou low-costy (nízkonákladovky), které s výhodou využijí toho, že dostanou letadla od leasingovek velmi levně (jsou už z nemalé části splacená a pro leasingovku bude samozřejmě výhodnější, když z letadla má aspoň něco než nulu, respektive zápor, protože se o uzemněný stroj musí starat). Počítejme na jistotu s tím, že oblohu po zkrachovalých aerolinkách okamžitě zaplní desítky nových, velmi levných. PO EVROPĚ SE BUDE LÍTAT LEVNĚ JAKO NIKDY PŘEDTÍM. (Což chápu že se nám to z důvodu emisí CO2 atd. líbit nebude, ale zde jen konstatuji realitu).

Pokud tedy vyděračsky Smartwings tvrdí, že když zkrachují, tak čeští turisté budou mít dražší svoje lety na Kanáry, je to prachobyčejná lež. Po (případném) krachu bude nabídka krátkou dobu horší (ne ani tak cenou, ale nebudou lety z Prahy), ale letové řády se rychle zaplní, a za lepších cen. Paradoxně, pokud by stát Smartwings vykoupil od českých majitelů a Číňanů, musel by, "s péčí řádného hospodáře", jak praví zákon, ceny letenek zvýšit, protože řádný hospodář přece nepodniká se ztrátou.

4 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
4 0
možnosti
JD

J88a94n 24D91e79v55á39t92ý

19. 5. 2020 14:23

Výsměch, výsměch, Šimane nakrdl co mohl a teď bude vydírat stát aby někdo mohl já dovolenou??? To je opravdu hrozne! Kdo chce, tak muže jet a nemusí čekat na tuto komedii. Je tolik možnosti! Ať řekne pan Šimáně pravdu kde je problém a nebreci pořad!

3 0
možnosti
OS

Pěkně jste opsala "všechny kladné důvody" , aby stát koupil SW. A co takový střed zájmů AB, vlastní z velké části firmu, která se stará o servis a opravy SW. Další kostlivec AB, který možná vypadne ze skříně někdy v budoucnu, ale to již opět potečou státní peníze do Agrofertu, který AB "nevlastní".

4 0
možnosti
Foto

Tak jsem se právě dozvěděl, že pokud SW krachne, tak už nikdy neuvidím žádné letadlo. Čeho já se ještě (tady...) nedožiju...?:-)

34 0
možnosti

Hodně naivní výkřik, podpořený ještě zmínkou o tom hrozném Kalouskovi.:-)

15 0
možnosti
JS

To už raději s Ryanair, servis stejný ale cena nižší (teda bývala)

3 0
možnosti
  • Počet článků 332
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1582x
Jsem žena, která se neustále potýká mezi dvěma světy - mezi řeckým a českým. Neznám slovo "nejde to," když jde o záchranu lidského života. Neznám pocit závist a nenávist.

Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.

A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami. 

Seznam rubrik