Děkujeme za pochopení.
Smazaný příspěvek
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
Smazaný příspěvek
Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.
P23e32t79r 38N30o60v92ý
A proč do té letecké společnosti nevstoupí cestovní kanceláře?
L70u81d92ě39k 41J18e58l42í45n29e46k
Nu, za mě osobně, i za tu korunu by to bylo drahé.
G37i30t21a 74H63o60r82á22k38o68v14á
To zcela jistě. Těch co by prodali své předlužené firmy za korunu je nepočítaně. Věřím, že by i docela dost zaplatili.
J37a17r73m98i13l86a 85P79í95c75h56o41v16á
Dostal se mi do mailu tento text:
TiNiWiNi
Re: Má se zachraňovat Smartwings? Případně proč(ne)?
(19.5.2020 6:28:06)
Z FB Jiriho Hlavenky:
Kdybych chtěl jako soukromý investor koupit Smartwings, tak bych se prodávajících zeptal: fajn, a teď mně prosím řekněte, kolik set miliónů korun přihodíte za to, že to od vás vezmu za jednu korunu českou?
To není žádná jízlivost vůči současným majitelům. Smartwings jsou prostě malou, lokální, slabou, podkapitalizovanou aerolinkou. Aerolinií jako jsou oni v dnešní krizi popadají ve světě nejspíše STOVKY. (Na světě je cca 6000 aerolinií, pro informaci). Stovky aerolinek zmizí ze světa, jednoduše skončí, krachnou, zavřou krám. S tím se nic nedá dělat, to je důsledek mizérie v leteckém byznysu, který padl ze sta na deset procent. Nikdo tyhle firmy nebude zachraňovat, není proč. Nejedná se o špatně řízené firmy, i Smartwings vedou kompetentní lidé - ale zmizel jim trh.
Kdo koupí (nebo dostane dárečkem) Smartwings, bude muset do firmy lít peníze, aby ji udržel při životě - po dobu, kterou nelze moc dobře odhadnout, a která může být docela dlouhá. Měsíc co měsíc bude do firmy lít peníze, s tím že někdy v dalekém konci, když se fakt zadaří to bude slavnostně šul-nul, možná. To je ta výhra?
Je potřeba si říci jak typicky fungují menší aerolinky. Mají skoro nulový majetek, jejich hlavní pracovní nástroj, letadla, jsou na leasing. Tedy patří leasingové společnosti, které aerolinka platí měsíční částky za to, že je smí používat. Letadlo je drahá hračka: měsíční splátky standardního stroje od Boeingu nebo Airbusu jsou někde v intervalu 7 až 30 miliónů korun za jedno letadlo. MĚSÍČNĚ, jen za to že to letadlo provozujete. Pokud sedí na zemi, je toto čistá ztráta, a většina letadel na světě bude na té zemi ještě pár měsíců sedět. Tak si to spočítejte a vynásobte počtem letadel, která SmartWings+ČSA (jejich dcera) mají.
J29a93r18m31i89l78a 10P44í69c28h54o98v29á
Pokračování:
Toto je celosvětový standard. Leasingovky specializující se na letadla mají dnes v majetku přes osm tisíc letadel (!), které půjčují aerolinkám. Jsou to vlastně specializované banky, finanční instituce, které podnikatelům toužícím po aerolince zbavují nutnosti nachystat si na to velké peníze. Velká většina leteckých flotil je dnes takto leasovaná, a dokonce stále rostoucí část letadel je v režimu "wet lease", kdy společnost finančně kryje nejen letadlo, ale platí i palivo, financuje posádky, servis, pojištění a podobně.
Co se nyní stane? Leasingovkám zůstanou "na dvoře" stovky, možná tisíce letadel po zkrachovaných aerolinkách. Protože to je samozřejmě obrovská finanční zátěž, leasingovky je nabídnou - za levno. Namísto předlužených, zkrachovaných aerolinek se objeví plejáda nových. Budou to většinou low-costy (nízkonákladovky), které s výhodou využijí toho, že dostanou letadla od leasingovek velmi levně (jsou už z nemalé části splacená a pro leasingovku bude samozřejmě výhodnější, když z letadla má aspoň něco než nulu, respektive zápor, protože se o uzemněný stroj musí starat). Počítejme na jistotu s tím, že oblohu po zkrachovalých aerolinkách okamžitě zaplní desítky nových, velmi levných. PO EVROPĚ SE BUDE LÍTAT LEVNĚ JAKO NIKDY PŘEDTÍM. (Což chápu že se nám to z důvodu emisí CO2 atd. líbit nebude, ale zde jen konstatuji realitu).
Pokud tedy vyděračsky Smartwings tvrdí, že když zkrachují, tak čeští turisté budou mít dražší svoje lety na Kanáry, je to prachobyčejná lež. Po (případném) krachu bude nabídka krátkou dobu horší (ne ani tak cenou, ale nebudou lety z Prahy), ale letové řády se rychle zaplní, a za lepších cen. Paradoxně, pokud by stát Smartwings vykoupil od českých majitelů a Číňanů, musel by, "s péčí řádného hospodáře", jak praví zákon, ceny letenek zvýšit, protože řádný hospodář přece nepodniká se ztrátou.
O59d71s96t26r90a90n88ě43n73ý 28U40ž38i30v72a62t48e53l
J88a94n 24D91e79v55á39t92ý
Výsměch, výsměch, Šimane nakrdl co mohl a teď bude vydírat stát aby někdo mohl já dovolenou??? To je opravdu hrozne! Kdo chce, tak muže jet a nemusí čekat na tuto komedii. Je tolik možnosti! Ať řekne pan Šimáně pravdu kde je problém a nebreci pořad!
O42l38d33ř43i19c62h 74S78c52h25n87a62b14l
Pěkně jste opsala "všechny kladné důvody" , aby stát koupil SW. A co takový střed zájmů AB, vlastní z velké části firmu, která se stará o servis a opravy SW. Další kostlivec AB, který možná vypadne ze skříně někdy v budoucnu, ale to již opět potečou státní peníze do Agrofertu, který AB "nevlastní".
V83l66a97d41i10m63í78r 10K27r26o60u90p79a
Tak jsem se právě dozvěděl, že pokud SW krachne, tak už nikdy neuvidím žádné letadlo. Čeho já se ještě (tady...) nedožiju...?
M32i39l17a49n 14Š42ť14a82s62t67n55ý
Hodně naivní výkřik, podpořený ještě zmínkou o tom hrozném Kalouskovi.
J33a21n53a 60S84t15e83h98l43í68k32o95v81á
To už raději s Ryanair, servis stejný ale cena nižší (teda bývala)
- Počet článků 332
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1582x
Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.
A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami.