Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LC

Jó Norsko. Tam by přece chtěl žít každý. Ale vážně. Nebyl jsem tam, ale měl jsem možnost pár let s několika Nory pracovat. Korektní, spolehliví, studení a navzájem se hlídali jak Rusové v Česku za socíka. O životě v Norsku se moc bavit nechtěli. Když jeli domů na dovolenou, narvali auto do posledního místečka vším možným i nemožným. Od chlastu až po sejra (jeden z nich měl pronajatý barák naproti přes ulici, tak jsem to měl z první ruky). Tehdy jsem nechápal. Nikdo z nich nebral pod 10k EUR. Pak tady jeden bloger, který tam pár let žil s rodinou, v několika blozích popsal, jak to tam funguje a já pochopil. Jinak mně připadá, že Norové, obecně, moc individuálně necestují. Já, za 15 let velmi nadprůměrného cestování po Evropě jsem Nora s autem na dovolené potkal jen jednou. Když jsme se vraceli z (vašeho :-)) Řecka, ve Stobi, v Severní Makedonii (pěkné archeologické místo-antika, hned u dálnice).

0 0
možnosti
IL

I90v36a23n15a 27L16a92n50c13e

10. 2. 2020 22:38

Není to kapitalismus, Katko, ale právě naopak, protože stát kontroluje uplně všechno. KarmaR^R^R^

2 0
možnosti
Foto

Dobrý den, paní Katerino. Často přemýšlím, jaké jsou vlastně rozdíly mezi různými národy. Když přijedete do severských zemí, opravdu jsou tam lidé chladní, bez emoci, což kdysi hodně dávno bylo krásně vystiženo v jednom filmu, kde v Norsku kdosi skočil z mostu do řeky a kolemjdoucí pán, s dýmkou v puse jen tak mimoděk, aniž by se zastavil, utrousil "a sakra".

Naproti tomu čím více na jih přijedete, tak jsou lidé vřelejší a přátelštější. Jistě je to životem i podnebím ale fakt je, že Norsko je naprostý extrém. To co se tam vládám za poměrně krátkou dobu podařilo z lidí udělat, to se snad nepovedlo ani Stalinovi. Ta bezcitnost je nepochopitelná a já docela rozumím těm zde v diskusi, kteří tomu nemohou uvěřit. Protože já, kdybych toho nebyl mnohokrát osobním svědkem, také bych nevěřil. Ode mně karma.

5 0
možnosti
Foto

Martine, díky. Víte proč bez emocí? Jsou utlumeny antidepresivy, proto nemají a necítí žádné emoce. Dnes jsem našla odkaz - někde pode mnou ho zmiňuje pan Šťastný a četla jsem další neuvěřitelné věci o norských postižených lidech. Děkuji za Váš názor, ještě se k tomuto tématu vrátím.R^

0 0
možnosti

Abych pravdu řekl, tak se ani moc nedivím. Viz blog rodilého Nora:

http://blog.aktualne.cz/blogy/yngvar-brenna.php?itemid=35799

0 0
možnosti
Foto

Mám pocit, že poslouchám drby pavlacove drbny, která nemá ráda Nory...co nějaký odkaz namísto zlých blábolu nějaké naštvaně drbny...

3 1
možnosti
MK

Já zase slyšela, že Australané si nesmějí vybrat z účtu nasetrene peníze, jen se souhlasem úřadů. Třeba paní K. do příštího blogu něco zjistí a napíše nam o tom.

1 0
možnosti
JR

verim tomu, ze pani neprehanela...severske narody jsou takove chladne a posahane...mame se u nas krasne:-)

1 0
možnosti
ND

Tak jestli je jako vy, tak se nedivím jejím nářkům a hodnocení obyvatel země kde žije...

5 2
možnosti
Foto

RvPaní Dubcová, hlavně, že není jako Vy, to by mi tedy hodně vadilo. Asi jste norského původu, co?

0 2
možnosti
  • Počet článků 332
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1582x
Jsem žena, která se neustále potýká mezi dvěma světy - mezi řeckým a českým. Neznám slovo "nejde to," když jde o záchranu lidského života. Neznám pocit závist a nenávist.

Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.

A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami. 

Seznam rubrik