Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

Nekde jsem cetl, ze nespolehlivejsim ukazatelem narodniho "semknuti" je dramaticky utlum kriminaliy, jak majetkove, tak nasilne. Z tohoto uhlu byl njefektivnejsim sjednocovatelem byl L.I.Breznev. Za sveho zivota jsem nikdy nevidel lid tak sjednoceny, jak prvni tyden po prepadeni CSSR vojsky sovetskymi a jejich lokaji varsavskeho paktu 21.8.1968. Vsechny narody republiky Cesi, Moravaci, Slonzaci, Slovaci, Rusini, Zide a taky Cigani byly, az na kolaborantskou spinu, skoro 100% sjednoceni. Nikdo nekradl, nikdo se nepral a nikdo az na okupanty, nevrazdil.

To vsak nezabranilo, ze sotva co se rok s rokem sesel, 21.8.1969 si nekteri "drive sjednoceni" nasadili pasku s pismeny LM a sli delat spimavou praci pro okupanty.

2 0
možnosti
KL

No Vy jste tady chybel.

2 0
možnosti

Nemám nic proti Gottovi a rád si poslechnu některé jeho hity, zejména "Být stále mlád", nebo "Alžbětinskou serenádu". Nic se ale nemá přehánět. Mladé generaci je Gottův pěvecký styl vcelku ukraden. Dokonce si na to i sám v nějakém rozhovoru postěžoval, takže o nějakém "semykání" nemůže být řeči. Při vší úctě k Mistrovi zůstaňme nohama na zemi.

5 0
možnosti
KL

Pane Šťastný, nedělejte v tom blogerce nepořádek. Semykani, smeknuti, smýkání...

3 0
možnosti
Foto

Kdybyste to samé napsala o Vlastě Chramostové, tak Vás největší kritikové zde v diskusi budou velebit do nebe.

Zajímavé, že jste to schytala pouze od diskutujících, kteří se dají charakterizovat jako sluníčkáři. Tito lidé se nesemknou s nikým, kdo nebude plivat po Zemanovi, Babišovi, Nohavicovi a nově i Karlu Gottovi.

1 5
možnosti
KL

Pane Petriku, je krásny podzimní podvečer. Hoďte si nohy nahoru, pstruha na gril, otevřte si bílé vínko a vykaslete se na polemiky. Fakt to je lepší.

8 0
možnosti
Foto

Kateřino:)),nic ve zlém, ale jestli nám někdo chce ukázat krásný lidský koncert...a tak kvůli tomu umře...mi nepřijde šťastně uchopené v emoci...:)) promiňte. A potom...nezlobte se, i když Vám docela rozumím, ale...nespojil a nespojoval. To, čím by nás asi spojil trochu víc, mu vicemeně nedoporučili...a nedovolili na koncertech...než na jednom...zakuklenou poctu J.Palachovi..kam tenkrát šel můj bratr Jan....Asi je pravda že kdysi spojil hodně kluků v pocitu písně J.Nohavica...když mě brali za vojáka...nebo hejtman volá do zbraně...nebo divoké koně...ale. taky nevím...Spojuje nás hymna. Spojuje. Smutná reportáž o domu a údržbě domu skladatele F. Škroupa...nebo vůbec o něm mluvit a znat...raději mlčet a ve špalíru smutku se ptát na tohle opatrně. Karel Gott byl profík jako málokdo. Vzor ve skromnosti a nezakrnění. Ale mne jeho pojď na zem hledat démanty fakt nespojí. Jako nás prostě nespojí celý národ Okólo Hradce. Zkrátka jeho smrt zasáhla nebývale širokou veřejnost. Zaslouží si to. A že to proběhlo fajn a v klidu je dobrá zpráva. Hezkou neděli.

9 0
možnosti
PB

P82e85t63r 27B91u81r88i52a11n

13. 10. 2019 16:15

Tím kdo semknul český národ (většinově) byl Václav Havel. A to ještě za svého života.

8 0
možnosti
PL

P49e48t91r 50L14a40n63g96e64r

13. 10. 2019 17:45

Tehdy semkla národ událost na Národní třídě 17.listopadu 89, VH byl spojovatelem až následně, do té doby, kdy z rukou komunistického parlamentu přijal "korunovaci" a následně poněkud kontroverzně vyhlásil amnestii.

0 1
možnosti
Foto

J13a20n82a 21M81a11j56o66v14á

13. 10. 2019 15:52

Gott nic nesemknul. Prostě přišel jeho čas a rodina (a stát) usoudila, že umožní, aby se s ním přišli rozloučit ti, které provázel životem tak, až měli pocit, že se znali. A tihle lidé nelitovali času a sil a přišli a rozloučili se. Nic víc a nic méně se nestalo.

Mimochodem, pak kardinál tu mši prý celebroval skvěle, jak to tak hodnotili věřící přátelé. Já to posoudit nedovedu.

11 0
možnosti

Celou zádušní mši jsem slevoval až do konce. A uronil jsem i nějaké slzy, zvláště když zazpívala Lucie Bílá, nebo při projevu Jiřiny Bohdalové. Z ostatního jsem měl spíš pocit, že si tam katolická církev ohřívá svojí polívčičku. Nechápu, proč se Pilarová, Veškrnová a Bartoška nechali vmanipulovat do čtení citátů z Bible, místo toho, aby řekli na adresu KG něco za sebe. Za sebe mám pocit, že daleko vhodnější, než zádušní mše ve Svatovítské katedrále, by bylo rozloučení třeba v Národním divadle, nebo jiném kulturním stánku.

2 0
možnosti
MB

Náš národ bych připodobnil ke sklenáři. Máme okno, rádi přes něj čumíme a čas od času se vysype. Tedy sklenář, vsadí sklo nové a tmelem - kytem to stmelí. Tak se to v podstatě od r. 1620 - Bílá Hora opakuje. Za největší stmelení považuji nástup A. Dubčeka - Opravdu, neuvěřitelné spojení nadějí. Podobně 1989, ale sklo již bylo jakési jiné. Podemonstrovalo se večer, klíči pochrastilo a mnozí ráno u stolu očekávali kapitalismus s blahobytem. Sklo počíná zase nějak křehnout, není vyloučeno, že se opět půjde ke sklenáři. Pravda je, že do všeho pěl Kája. Za sebe korektně říkám, že nic nespojoval, to nebylo ani jeho cílem. Jeho cílem bylo lidi bavit. I ty, kteří se dostali vlivem přesvědčení na okraj, pravda taky jej poslouchali. Nicméně pořád byli na okraji. Já, se vlivem úmrtí stal Diabetikem! Přestal jsem solit! Mám obavu, že na mne Karel z pytlíku vyskočí . Sklenář tmelí - stmeluje. Karel baví ... :-)

2 1
možnosti
JK

Tak Nagano taky stmelilo národ. Umění je spojit národ spíše politickým úspěchem a ne až tak sportovním, nebo pohřbem.

1 0
možnosti
Foto

Gott mě nikdy nezajímal,jeho fanynky také ne.Tak to má spousta dalších, mladší generace ho znají pouze jako "včelku Máju".My proto nemáme nárok patřit do "národa"...?To co píšete nemá s realitou nic společného....

12 0
možnosti
Foto

Autorka to tak vnímá a dokážu pochopit, že není sama. Já se do stmelení moc nepočítám, můj názor je, že národ bude zase potřebovat nějakej "šok", aby se stmelil k nějakému pozitivnímu posunu. Zatím jsme jak motor, kteří běží na volnoběh.

3 0
možnosti
KT

Musím říci, že se necítím být jakkoliv sjednocena a nijak mě to netrápí.

17 0
možnosti
JK

Tak snad byste mohla pro jednou udělat paní autorce radost a semknout se... :-)

4 0
možnosti
  • Počet článků 332
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1582x
Jsem žena, která se neustále potýká mezi dvěma světy - mezi řeckým a českým. Neznám slovo "nejde to," když jde o záchranu lidského života. Neznám pocit závist a nenávist.

Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.

A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami. 

Seznam rubrik