Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ježíši Kriste, víš jak to je?

Ukaž všem, že jsi byl a existoval, protože ve střední Evropě je nejvíce ateistů. Děti si o tobě myslí, že jsi nějaký nosič dárků, že jsi pohádková bytost,  mládež už nic moc neví o křesťanství a většina nevěří, že tě ukřižovali.

Osobně jsem tomu, že jsi existoval také nevěřila, dokud jsem v Jeruzalému nelezla po kolenou do Tvého hrobu. A tam na mě dýchla historie. Hrob je pro osobu malého vzrůstu, ale to je jedno, protože jsi dělal velké věci, které dozoroval Bůh. Tvým posláním bylo, abys sebral války, nemoci, chudobu, abys naučil žít lidi v míru a v pohodě. A to už si nejsem jista, jestli jsi to bez letadla a bez týmu lidí kolem tebe mohl zvládnout. Ale tak nechci přemýšlet a ctím historii, že jsi byl tím, kterého pak ukřižovali za jeho postoje, který se znovu vzkřísil. Náš letopočet se řídí tvým narozením, možná i úmrtím, ale je tam mezera 300 let, takže je evidentní, že jsi byl velmi zvláštní a silná osobnost pro všechna náboženství, tj. pro židovské, muslimské, ale i křesťanské.

Ježíši, odešel jsi brzy, jelikož se tato náboženství mezi sebou bijí, perou a vyvolávají války, jeden nenávidí druhého, a každý čeká tisíce let na dalšího Ježíše nebo Proroka. A ono nic. Mnozí nevěří, že Tvoje maminka Panna Maria byla pannou, že do ní vstoupil duch svatý, proto ji neuznávají. Pravoslavní křesťané však Tvojí matku Marii mají na prvním místě, protože to ona - žena - tě porodila. 

Chtěla jsem ti původně napsat dopis, kde bych tě požádala o dárky, které bych mohla poté rozdávat, ale pak jsem si řekla, že už tu nejsi, takže musím převzít tuto úlohu na sebe a udělat svoje blízké v den tvých narozenin šťastné. Mám ovšem problém, protože já bych chtěla, aby všichni lidé byli zdraví a šťastní, hlavně ty malé nemocné děti, které trpí za to, že moderní doba přinesla moderní potraviny, hodně chemie, ještě více ateismu, navíc se zrodila esoterika, která tě chce suplovat a slibuje zázraky, které se nikdy nekonaly. Prostě průšvih. A tak se stalo, že současné vnímání světa sebralo těm ubohým a nemocným dětem normální dětský život sotva nastoupily na svoji životní cestu. Mnohé z nich leží holohlavé na onkologii, mnohé mají další těžká vzácná onemocnění. Všechny ty děti se těší na Ježíška.

Tady na zemi se mezitím vyrojilo hodně bohů, kteří se mezi sebou perou, kdo dosedne na sedlo boha. A to je špatně, protože tam zase lezou všichni bez šerpů a bez víry, takže je tu takový pozemský binec, který s tvojí historií už nemá nic společného.

Jediné, co zůstává na tvoji památku, aniž by mnozí věděli, proč se slaví Vánoce, jsou nákupy hromady jídel, které se pak vyhazují do popelnice, kupují se dárky, klidně nesmyslné, ale jsou Vánoce, tak co? Prostě je oslavíme.

Když jsem začala hledat víru, tak jsem si na ni musela sáhnout, musela jsem ji cítit. Nečetla jsem bibli, znám desatero, které dodržují milióny slušných lidí. Ptala jsem se na tebe řeckého pravoslavného pátera, ptala jsem se na boha, ptala jsem se na všechno, ale co mi utkvělo v paměti bylo, že ďábel existuje a má lidskou podobu. A to je pravda, protože jen lidé dělají ďábelské věci.

Našla jsem svoji víru na břehu moře, když ráno vychází slunce, které hodí na hladinu moře takový zlatý pruh, vypadá jako cesta do nebe. Obzor moře je spojený s nebem a díky slunci se za chvíli celé moře třpytí. A já cítím ten boží klid, ten boží zázrak, kterému se říká Ráj. Vstupuji do toho třpytu s opravdovou úctou k přírodě a k zázrakům, které jsou ještě někde vidět. 

Ježiši, víš jak to je? Je to na nás - na všech lidech této planety, abychom si našli svůj ráj, svoji víru, abychom dodržovali některé zákony, které jsou o slušnosti, o člověčenství, o tom, abychom nebyli apatičtí ke smutným osudům dalších lidí.

Dnešní východ slunce.

 

 

 

 

Autor: Katerina Kaltsogianni | sobota 7.12.2019 11:23 | karma článku: 27,00 | přečteno: 902x
  • Další články autora

Katerina Kaltsogianni

Máme dva nebo tři prezidenty?

Vlastně máme tři prezidenty, ale ten, co se jmenuje Zeman, nemůže zřejmě o ničem rozhodovat. Netuší, že místo něho rozhoduje Mynář a Ovčáček, že se do "prezidentské funkce," zvolili sami.. Alespoň je v něčem Česko nejvýraznější.

6.11.2021 v 9:34 | Karma: 14,53 | Přečteno: 510x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Kohoutí hnízdo x Čapí hnízdo

Kohoutí hnízdo sídlí v Bruselu, odkud na nás kokrhají kohouti. Mají tam i slepice, ale určitě se na všechny nedostane. Jsou tam i bílí koně, vzácná rasa, která vypadá jako lidi. Pochopte konečně, proč nechají ptáci žít Čapí hnízdo

15.9.2021 v 7:26 | Karma: 12,83 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Dyť o těch dluzích nic nevíme

Hádka se odehrála večer na terase, kde jsme se sešli. Přijela jsem utahaná z Larissy, rozčarovaná řeckým chováním. V hlavě mi běžely otázky, zda je to lockdownovou situací nebo povinným očkováním Řeků, kterým tím berou demokracii.

14.9.2021 v 8:02 | Karma: 21,58 | Přečteno: 957x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Pan Okamura nemá mediálního poradce?

Po skoro čtyřech měsících si pouštím zprávy, kde se najednou objeví Okamura, který byl velmi krutý a nelidský k afgánským uprchlíkům. Chtěl se zalíbit? Jedná se o rasistické prohlášení? Pokud ano, tak by měl odejít z politiky.

31.8.2021 v 8:22 | Karma: 14,31 | Přečteno: 523x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Možná to hodím Pirátům, Aneb kdo naočkuje voliče nejlépe

Na můj předchozí článek "Hodím to Babišovi...." jsem dostala okamžitou reakci mediálního mluvčího Pirátů. Napsal mi podrobný e-mail o tom, jak je strana Pirátů šikanována, že jsou to výmysly ze sociálních sítí apod. No tak uvidíme

29.8.2021 v 10:41 | Karma: 21,07 | Přečteno: 1022x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

  • Počet článků 332
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1582x
Jsem žena, která se neustále potýká mezi dvěma světy - mezi řeckým a českým. Neznám slovo "nejde to," když jde o záchranu lidského života. Neznám pocit závist a nenávist.

Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.

A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami. 

Seznam rubrik