Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Akce - reakce

Cíleně nechci reagovat na počin Jana Palacha, má už i reakce. Je to pravda, jedná se o reakce, jinak by to ty lidi ani nenapadlo se chodit upálit na pietní místo. Nejvíce jsem těchto zvláštních reakcí zažila, když jsem učila.

Moje první zaměstnání bylo skvělé. Nastoupila jsem jako kantorka na tehdejší SEŠ, dnes Obchodní akademie. Většinou jsem učila na zahraničním obchodě, kam nastupovali buď skutečně velmi chytří studenti, nebo děti členů KSČ, kteří pracovali v zahraničním obchodě. Naše škola patřila i díky svému zaměření mezi prestižní střední školy.

Nikdy nezapomenu na matku jednoho studenta, který měl vynikající prospěch, ale nevycházelo mu vyznamenání, byť mu žádná trojka nehrozila. Jeho matka, upjatá a afektovaná káča, byla oblečena do asexuálního anglického stylu. Chtěla nás významně upozornit, že pobývá se soudruhem manželem v Anglii. Doslova mě nutila, abych dala jejímu synovi jedničku místo dvojky, která mu spíše vycházela. V pololetí jsem bývala přísnější, na konci roku jsem se přikláněla u mnohých k lepší známce. Ta "matka" obešla i další kantory, načež si na některé z nás šla stěžovat soudružce ředitelce. 

Kluk měl ještě před písemkou z těsnopisu, byl dobře připraven, a já byla ráda, že nemusím podvádět sama sebe, že nebude jeho známka ovlivněna tou šílenou osobou v roli "matky." Na vysvědčení jsem mu tedy napsala jedničku, protože mu tento předmět stejně v létě končil. A dál jsem se o to nezajímala. 

Domů však se svými známkami ze školy nedošel. Otrávil se v autě rodičů v jejich garáži, protože nenesl domů vysvědčení s vyznamenáním. Na školu padl neskutečný smutek a nikdo jsme nechápali, jak ho mohla matka dohnat k takovému konci. Na pohřeb přišli všichni studenti i náš celý pedagogický sbor. Nemohla jsem jí jít kondolovat. Nešlo mi to, raději bych ji nechala zavřít do blázince nebo ještě někam jinam.

A po tomto příběhu přicházely další, velmi podobné. Nebylo jich mnoho, ale byly. Začala jsem si více všímat na třídních schůzkách jejich rodičů. Když se mi zdálo, že svoje ambice přenášejí na jejich potomky, tak jsem zpozorněla a snažila jsem se vše projednat s náctiletými u čaje, někdy i u kávy. Dozvídala jsem se někdy dost brutální věci, někdy i kriminální, někdy to bylo jenom hodně smutné.

Jak to souvisí s Janem Palachem? To nechám na vašem uvážení. Jen doufám, že už žádná reakce nepřijde.

P. S.

Propagované sebevraždy se vryjí psychicky oslabeným lidem do hlavy. Nemohou za to, že jejich nutkání je silnější, nežli rozum.

 

 

 

 

 

 

Autor: Katerina Kaltsogianni | neděle 20.1.2019 18:32 | karma článku: 23,66 | přečteno: 556x
  • Další články autora

Katerina Kaltsogianni

Máme dva nebo tři prezidenty?

Vlastně máme tři prezidenty, ale ten, co se jmenuje Zeman, nemůže zřejmě o ničem rozhodovat. Netuší, že místo něho rozhoduje Mynář a Ovčáček, že se do "prezidentské funkce," zvolili sami.. Alespoň je v něčem Česko nejvýraznější.

6.11.2021 v 9:34 | Karma: 14,53 | Přečteno: 510x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Kohoutí hnízdo x Čapí hnízdo

Kohoutí hnízdo sídlí v Bruselu, odkud na nás kokrhají kohouti. Mají tam i slepice, ale určitě se na všechny nedostane. Jsou tam i bílí koně, vzácná rasa, která vypadá jako lidi. Pochopte konečně, proč nechají ptáci žít Čapí hnízdo

15.9.2021 v 7:26 | Karma: 12,83 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Dyť o těch dluzích nic nevíme

Hádka se odehrála večer na terase, kde jsme se sešli. Přijela jsem utahaná z Larissy, rozčarovaná řeckým chováním. V hlavě mi běžely otázky, zda je to lockdownovou situací nebo povinným očkováním Řeků, kterým tím berou demokracii.

14.9.2021 v 8:02 | Karma: 21,58 | Přečteno: 957x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Pan Okamura nemá mediálního poradce?

Po skoro čtyřech měsících si pouštím zprávy, kde se najednou objeví Okamura, který byl velmi krutý a nelidský k afgánským uprchlíkům. Chtěl se zalíbit? Jedná se o rasistické prohlášení? Pokud ano, tak by měl odejít z politiky.

31.8.2021 v 8:22 | Karma: 14,31 | Přečteno: 523x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Možná to hodím Pirátům, Aneb kdo naočkuje voliče nejlépe

Na můj předchozí článek "Hodím to Babišovi...." jsem dostala okamžitou reakci mediálního mluvčího Pirátů. Napsal mi podrobný e-mail o tom, jak je strana Pirátů šikanována, že jsou to výmysly ze sociálních sítí apod. No tak uvidíme

29.8.2021 v 10:41 | Karma: 21,07 | Přečteno: 1022x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Tuleja vzdal nominaci na ministra, připustil selhání. Fiala rozhodnutí vítá

3. května 2024  14:19,  aktualizováno  15:20

Pavel Tuleja se vzdal nominace na post ministra pro vědu, výzkum a inovace. Připustil selhání v...

Vagony po nehodě u Klínce odklidí dopravce. Policie zahájila úkony trestního řízení

3. května 2024  11:11,  aktualizováno  15:17

Policie prověřuje čtvrteční vykolejení osobního vlaku bez strojvůdce poblíž Klínce u Prahy pro...

Tramvaj srazila chlapce, který přebíhal přes ulici. Skončil v nemocnici

3. května 2024  15:03

Záchranáři převezli v pátek ráno do nemocnice šestiletého chlapce, kterého srazila v Plzni tramvaj....

Do školy v Litvínově vnikl muž. Policie ho zadržela poblíž kvůli jiné krádeži

3. května 2024  8:31,  aktualizováno  14:23

Desítky policistů, hasiči i záchranáři se ráno sjeli k litvínovskému gymnáziu. Důvodem bylo...

Prodám rodinný dům
Prodám rodinný dům

Masarykova, Němčice nad Hanou, okres Prostějov
2 700 000 Kč

  • Počet článků 332
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1582x
Jsem žena, která se neustále potýká mezi dvěma světy - mezi řeckým a českým. Neznám slovo "nejde to," když jde o záchranu lidského života. Neznám pocit závist a nenávist.

Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.

A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami. 

Seznam rubrik