Soukup by to kojení mohl rozčísnout, aneb Já byla kojená čtyři roky

18. 04. 2019 10:23:31
O co se tady jedná? Proč někoho zajímá kojení na veřejnosti? Proč se lidi nebouří proti kojení politiků z veřejných prostředků, to bych chápala a podporovala. Takže sem napíši, jak je to v Řecku s odhalováním prsů přímo v bance.

Díky mnoha článkům se snažím vzpomenout, jak to je v Řecku s kojením a s vyndáním prsa či prsou na veřejnosti, což je vlastně dosud věc nemyslitelná, pokud u toho prsu nesaje potomek mateřské mléko. A to je obrovský rozdíl, ukazovat prso a prsa jen tak nebo kojit, protože v Řecku je dítě král, i kdyby maminka seděla v jakékoliv bance nebo na policii, tak prso vyndá a kojí.

Na rozdíl od českých holek jsem doma nesměla chodit ani v pionýrských trenýrkách, natož v prádle, to by mi otec vůbec nedovolil. Takže prádlo a zákaz odhalování byla pro mě naprosto zažitá záležitost a podivovala jsem se, když se nějaká česká kamarádka převlékala před otcem. Na druhou stranu ta naše řecká prudernost s tím prádlem byla někdy fakt na hlavu, ale zmíním pár věcí, které chci zveřejnit, protože nemůžeme některým lidem kazit život, i když jsem byla tak dlouho kojená. Kromě toho, že jsem vážně jako dítě nechytala běžné nemoci, tak se nyní dozvídám, že kojené děti mají vyšší IQ, což je pro Jaromíra Soukupa dost důležitá informace. Takže kdo je kojený nemusí si zvyšovat IQ chozením do posilovny, jak tuhle ten "milý člověk" zdůraznil, že jde na dvě hoďky, aby byl chytrý.

Chtělo by to tedy dodat ke každému politikovi, jak dlouho byl kojený. Normálně se tady směju, protože to by bylo skvělé, kdyby nesplňovali parametr KOJENÍ. Prostě sepíšu projekt, dám ho Soukupovi jako námět do jeho show, ať se kluk jeden zvědavý ptá. A klidně se může ptát, proč se tito politici kojí stále mlékem z veřejných prostředků? Pak má smysl se tímto zabývat.

Z mého čtyřletého kojení si matně vzpomínám na stoličku, kterou jsem tahala za sebou a dožadovala jsem se mateřského mléka. Pamatuji si všechny příhody, které rodiče rozebírali, že mamka to prso vyndala a já jsem pila a pila, ať už dělali rodiče, co chtěli, já se nedala, přestože mě chtěli dávno odstavit od prsa. Všechny zlepšovací návrhy na to, abych nepila, jako natření bradavky na černo, opepření, abych už nechtěla to maminčino prso, byly zbytečné. Normální mléko jsem odmítala pít, takže nakonec zvítězil zlepšovací návrh, že si mamka potřela prsa normálním mlékem a já jsem se jako malá naštvala, jelikož mi to už nechutnalo a přestala jsem konečně vysávat mateřské mléko. Do 25 let jsem se normálního mléka vážně nenapila. I nyní mám na laktózu alergii.

Další věc, která mě zarazila v Řecku, když jsem tam přijela poprvé, tedy dávno, byla ta, že ženy, které měly miminko, vyndaly prso kdekoliv a kojily. Někdy jsem nevěděla, kam se mám dívat, protože tady jsem kdysi tu možnost vidět kojící matku neměla. Paradoxní situace s odhalováním prsou se ještě projevila v tom, že na pláži se české turistky dožadovaly kdysi opalování nahoře "bez," což bylo v Řecku počátkem devadesátých let zakázáno. V současné době je opalování "bez" naprosto normální záležitost, tudíž kolem obnažených turistek nesedí houfy nadržených Řeků. Ale pozor! Řekyně se na pláži nikdy neopaluje nahoře "bez," pokud se tak stane, tak velmi zřídka. Naplní-li se pláž řeckými lidmi, tak se dotyčná raději oblékne. Pokud má ovšem miminko, tak prso vytáhne kdekoliv, jen aby to malé dítě neřvalo hlady, tedy klidně i před mnichem a farářem. Dítě je boží dar a hotovo.

Když jsem porodila kluka, tak i přes moje výrazná prsa jsem ztratila mléko, protože jsem po porodu dostalo mnoho kapaček díky té moji zraněné páteři. Chodily jsme tedy na procházku asi čtyři čerstvé maminky, holky vyndaly prsa a kojily normálně, já vyndala lahvičku, kluk stejně nepil, takže tak. Nevzpomínám si, že by se tomu někdo podivoval nebo to nějak negativně hodnotil.

Mám několik skvělých synovců, nejmladší z nich u mě jako jediný bydlel se mnou v bytě v Řecku, syn v přízemí bydlel po mojí mamince a užíval si života s jeho dívkou. Zavedla jsem doma to, že jsem se převlékala před synem, prostě jsem uhnula z té řecké prudernosti, ale syna nahého jsem od jeho deseti let neviděla. Ale ouha. Procházím jednou z koupelny celá mokrá a synovec mě zahlédl.

„No tak to ti moc děkuji, budu mít celý život zkažený. Proč já se na tebe musím koukat? Zkazila jsi mi náhled na ženské,“ řekl a já se rozesmála, protože synovec je rozený bavič.

Tuhle historku rozkecal po celé Velice, následně pak v ČR, a já jsem měla ještě horší pověst, která už byla zbouraná tím, že nespím v kalhotkách a díky větru zesílena tím, že i venku chodím naostro.

Já nevím, co se tady řeší, protože jsem si myslela, že jde o nějakou recesi, ale ono asi nejde o recesi. Rozhodně bych nechala na každé mamce rozhodnutí, jestli chce nebo nechce kojit svoje dítě venku. Rozhodně bych se řídila tím, jestli to dítě má hlad, tak by ho nakrmila, i kdybych seděla u g. ř. jakékoliv banky nebo čekala na tramvaj, i kdyby se tak dělo v katolickém kostele.

Rozhodně vyndání prsu není nic oproti rozházeným stříkačkám po narkomanech nebo pohledu, jak si někdo píchá drogy. Dokonce je kojení jednou z nejužitečnějších a nejkrásnějších ženských záležitostí.

Můj závěr:

Určitě je odhalování prsu na veřejnosti lidská záležitost oproti všem zlodějnám, které polykáme i bez kojení, kdy se matce může to mléko zastavit.

Autor: Katerina Kaltsogianni | čtvrtek 18.4.2019 10:23 | karma článku: 24.66 | přečteno: 743x

Další články blogera

Katerina Kaltsogianni

Máme dva nebo tři prezidenty?

Vlastně máme tři prezidenty, ale ten, co se jmenuje Zeman, nemůže zřejmě o ničem rozhodovat. Netuší, že místo něho rozhoduje Mynář a Ovčáček, že se do "prezidentské funkce," zvolili sami.. Alespoň je v něčem Česko nejvýraznější.

6.11.2021 v 9:34 | Karma článku: 14.53 | Přečteno: 506 | Diskuse

Katerina Kaltsogianni

Kohoutí hnízdo x Čapí hnízdo

Kohoutí hnízdo sídlí v Bruselu, odkud na nás kokrhají kohouti. Mají tam i slepice, ale určitě se na všechny nedostane. Jsou tam i bílí koně, vzácná rasa, která vypadá jako lidi. Pochopte konečně, proč nechají ptáci žít Čapí hnízdo

15.9.2021 v 7:26 | Karma článku: 12.83 | Přečteno: 486 | Diskuse

Katerina Kaltsogianni

Dyť o těch dluzích nic nevíme

Hádka se odehrála večer na terase, kde jsme se sešli. Přijela jsem utahaná z Larissy, rozčarovaná řeckým chováním. V hlavě mi běžely otázky, zda je to lockdownovou situací nebo povinným očkováním Řeků, kterým tím berou demokracii.

14.9.2021 v 8:02 | Karma článku: 21.35 | Přečteno: 953 | Diskuse

Katerina Kaltsogianni

Pan Okamura nemá mediálního poradce?

Po skoro čtyřech měsících si pouštím zprávy, kde se najednou objeví Okamura, který byl velmi krutý a nelidský k afgánským uprchlíkům. Chtěl se zalíbit? Jedná se o rasistické prohlášení? Pokud ano, tak by měl odejít z politiky.

31.8.2021 v 8:22 | Karma článku: 14.02 | Přečteno: 523 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 27.33 | Přečteno: 509 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.78 | Přečteno: 523 | Diskuse
Počet článků 332 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1558

Jsem žena, která se neustále potýká mezi dvěma světy - mezi řeckým a českým. Neznám slovo "nejde to," když jde o záchranu lidského života. Neznám pocit závist a nenávist.

Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.

A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami. 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...