Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Z doslechu vím, že Češi/Čechoslováci měli už od socíku přezdívku paštikáři. A když ke konci válek po rozpadu Jugoslavie tam jako první nebo jedni z prvních začali Češi jezdit, byli vítáni jako nejlepší přátelé. Když tam ale už zase začali jezdit opatrní Němci, byli Češi opět až ti druzí na forhontu. Když jsme tam jako rodina jeli v devadesátých po válkách, v hotelu nebyl k mání rezervovaný a zaplacený pokoj, a místo toho jsme byli přesunuti do hotelem zaplaceného soukromí do kopců. Rodina domácích byla milá a příjemná, o to nic, ale přístup hotelu nás zklamal ...

3 0
možnosti
Foto

Pane Jaroslave, souhlas, proto jsem o tomto tématu napsala. Děkuji.

0 0
možnosti

Tady souhlas naprostý. R^ Thassos v srpnu/září doufám klapne.V

2 0
možnosti

Tak tos mi zase Katko brnkla na strunu! V tom Chorvatsku se prostě nějak necítím dobře. Daleko líp se cítím i třeba v Srbsku a to nemluvím o Makedonii a Č.Hoře. Může to být ale jenom můj subjektivní pocit. Vidělas film "Okupace ve 26 obrazech?" To by mohlo leccos napovědět, ale pořád to může být jen můj pocit. Řecko je proti tomu samozřejmě nebe a dudy - tedy pokud jde o oblast Velika, Caterini, Joanina, Larissa, Agia, Meteora. Jinde jsem zatím nebyl:)

2 0
možnosti
Foto

ahoj Romane, film jsem viděla, Tvým pocitům naprosto rozumím. Pozdravuj.

0 0
možnosti
Foto

J81o96s19e34f 47B28á84r94t30a

20. 4. 2020 16:55

Z důvodů, které popisujete jsem přestal do Chorvatska jezdit. Mnohem líp jsem se cítil v Černé hoře a později v Řecku, které jsem dost procestoval. Z první dovolené v Řecku před dvaceti lety mám zážitek. Kupoval jsem na kraji pláže broskve, paní je navážila, já jsem zaplatil a ona vzala 2 ty největší a k nákupu je přidala. To se mi v Chorvatsku nikdy nestalo.

4 1
možnosti
Foto

Pane Bárto, malé věci dělají ty velké, znám to. Díky za čtení.

0 0
možnosti

Držím palce, aby to klaplo a Řecko bylo na dovci přístupné...

4 0
možnosti

Myšlenka dozajista pěkná a kdo by se tomu bránil , ale má to háček. Chorvatsko Makarska 1150 km , tranzit přes dvě země. Řecko Platamonas 1700 km , krásný Pelopones Kalamata 2600 km , tranzit přes čtyři země a zejména Srbsko nevalné cesty. Navíc při návratu do Schengenského prostoru při cestě zpět si nás maďaři vychutnají.To je ta nevýhoda Řecka, které je jinak krásné , lidé přívětiví a kuchyně skvělá.

1 0
možnosti
Foto

No - máte trochu pravdu, alel je nová dálnice od Bělehradu, tj., že jste za 4 hodiny na řecko-makedonské hranici a za dvě další u mě, níže od Platamonasud:-).

Dá se jet velmi dobře, protože odpadají kolony aut, které se řítí do Chorvatska.

0 0
možnosti

Paní Kateřino, Vaše blogy moc ráda čtu. Poslední dobou mám ale smutný pocit, že jsou nějak účtočnější než dřív... prosím, to není kritika, to je jen můj názor. Říkáte, že Chorvaté se chovají k Čechům ošklivě; no jak kdo a jak ke komu. Nebudu zapírat, že Chorvatsko miluji - je to krásná země s průzračným mořem. Vždy, kdy jsme byli v této zemi na dovolené, chovali se k nám Chorvaté hezky, ať už majitelé apartmánů, zaměstnanci i hosté v kempu, tak i např. v obchodech. Nevšimla jsem si, že v restauraci by třeba obsluhovali nějak jinak (lépe? vřeleji?) hosty např. z Německa než nás (možná spíš někdy i naopak:-)). Snad je to tím, že se řídím heslem jsem tu host (sice platící, ale i tak host), tak se podle toho chovám.

Loni se mi splnil můj životní sen, letět na dovolenou do Řecka. Pobyt na ostrově Samos, v malém hotýlku (cca 40 pokojů), přímo u pláže. A máte pravdu - také krásná země s průzračným mořem. A nebudete tomu věřit, ale tady se mi stalo to, co vy popisujete: recepční při ubytování dávala jednoznačně přednost turistům z Německa a jiných "západních" zemí a byť jsme my i naši souputníci ze stejného letu měli ve valné většině zaplacen příplatek za pokoj s výhledem na moře a pobyt byl téměř jistě za stejnou cenu, tak tyto pokoje dostali turisté nikoliv z ČR nebo Slovenska, ba ani z Polska. Tímto si nestěžuji, já byla ta šťastnější a měla jsem alespoň částečný výhled. Musím konstatovat, že ostatní personál hotelu byl velmi vlídný, vstřícný a pohostinný a byl to překrásný týden.

Řecko i Chorvatsko jsou dle mě úžasné země, které mě lákají obě. Jen si myslím, že spravedlivější je říci, že nepříjemní nebo vypočítaví lidé se najdou úplně všude a působí to vždy oboustranně. A moc, moc, moc ráda bych letos jela do kterékoliv z nich, ale vím, že to asi nepůjde. Jinak Vám přeji krásné jaro a prosím, informujte co se v krásném Řecku děje, nějak mi zmizely z médií informace. Děkuji.

2 0
možnosti
Foto

:-)Paní Martino, souhlasím s Vámi, všude jsou nějací lidé a právě na ostrovech to je vážně horší, nežli na řecké pevnině, protože to je už turistický průmysl, takže si zapomněli všimnout, že jsou čeští turisté pro jejich restaurace a obchůdky přínosnější nežli Němci, což dříve nebylo. A také nevím, zda recepční byla Řekyně, to je zase dost důležitý moment, protože Řekové mají o národnostech přehled a věřte mi, že mají české turisty téměř na nejvyšší příčce. Ale jak píšete, je to o lidech. Jak vidíte z komentářů, tak můj pocit a proč jsem ten článek psala byl asi správný. Máte štěstí na svoje chorvatské ubytovatele, vážně vím, o čem píši. A moc děkuji. Jasně, dám zprávu, zatím jsem neletěla, ale poletím, jenom nevím, kdy.

0 0
možnosti

V tomto s Vámi souhlasím i když vidím jistý problém Řecko - Turecko. K těm možným dovolenkovým destinacím bych přidal i Bulharsko.

4 0
možnosti

Vloni jsme byli s dětmi v Bulharsku a velice spokojeni takže hlavně sleduji jak je to s virem tam. Samozřejmě i přeji Chorvatsku, vždycky jsme k nim měli blízko a cítili se tam dobře. V Řecku je to pro čtyřčlennou rodinu asi otázka peněz, hotely s jídlem jsou drahé.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS