Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Byli jsme dnes na výletě a zastavili jsme se u pomníčku, kde je uloženo několik sovětských zajatců, kteří zemřeli při dlouhém pochodu. Čest jejich památce a dík za jejich oběť.

To však nic nemění na faktu, že SSSR je příčinou, že jsme víc jak čtyřicet let byli zbaveni samostatného rozhodování o naší existenci.

Proto i dnes mám k RF, jako nástupci SSSR vztah dost odtažitý. Ano, nechť jsou našimi obchodními partnery, ale za kamarády je mít nechci, na to jsou moje zkušenosti s nimi příliš špatné.

12 0
možnosti
Foto

Pane Matuško, to chápu a souhlasím s Vaším názorem,

1 0
možnosti

Vážená paní autorko. Děkuji za pěkný článek. Já jsem skutečně rád že nás někdo osvobodil. Kdyby ne, tak bych zde buď psal německy a nebo spíš vůbec. Můj dědeček a babička byli totiž součástí odbojové skupiny, která pomáhala sestřeleným spojeneckým pilotům. Bohužel se však našel jeden ničema, který je udal. Proto mají svoje jména spolu s mnoha dalšími popravenými vlastenci na pietních deskách na Kobyliské střelnici. Můj otec se tak stal v necelém roce života oboustranným sirotkem. Jsem zcela přesvědčen, že němci by se určitě, v případě svého vítězství, "postarali" i o potomstvo nepřátel říše. Ještě jednou děkuji za váš článek.

9 0
možnosti
Foto

Pane Přidale, já děkuji za Vaše čtení. Je mi líto, co se stalo Vaší rodině, ale trochu to znám. Hezký zbytek večera.R^

0 0
možnosti

Nejsem zadny Rusofil,komunisty nemam rad,ale jedno se musi priznat.

To co se delo na vychodni fronte nema obdody. Naciste vypalovali cele vesnice.

Postrileli muze,zeny,deti hazeli tela do hromadnych hrobu,pak byly takzvane “Einsatzgruppen” mobilni komanda ktera popravovali.To vse bylo delano pro “Lebensraum” pro jejich takzvanou “cistou rasu”.

27 milionu lidi zahynulo v byvalem SSSR v te same dobe si vojaci z Wehrmachtu davali kafe s Parizanky v Parizi. Franouzsti a Anglicti zajatci byli normalne stravovani a bylo s nimi zachazeno podle Zenevske ustavy.

7 1
možnosti
Foto

Einsatzgruppen byla předvším určena pro vraždění Židů všude tam, kam vstoupila německá armáda. Zpravidla vraždily své oběti zastřelením. Měla na svědomí v Babim Jaru nedaleko Kyjeva zavražděním 34 tisíc Židů. Zavraždili především jedn a půl milionu

Židů ma Ukrajině. Bělursuku a v Rusku a to nemluvím o Pobaltských státech. Civilistů v bývalém SSSR bylo zavražděno 13 200 000 osob a 7 000 000 vojáků .

3 1
možnosti

Nedopatřením jsem minusovala paní Černou. Omlouvám se.

1 0
možnosti

M74i59l47a20n 73V53i36k

8. 5. 2019 19:00

Dobrý článek - jen jedna věta je - no, jaksi "divná": Židé vědí, že jejich rodiče zaživa umřeli v plynových komorách.

1 0
možnosti
Foto

Není divná, je jich hodně starých, co na smrt svých rodičů v koncentráku vzpomínají. Akorát jsem to nerozepisovala. Děkuji za čtení.

0 0
možnosti

:-)......Paní autorko! Přečetl jsem si bohatou diskusi, moc jste se nezavděčila. Kdysi bylo SČSP, pamětníci budou vědět co to znamená, dnes se objevil Svaz českoříšského přátelství! Historie se přepisuje! Miliony mrtvých, které byly obětovány abychom my žili, jsou zapomenuty, ba dovoluji si napsat......některými poplivány.

Lidská paměť některých je krátká. Za Váš článek dík ! R^R^R^V

3 3
možnosti

Přesně tak.

No nic, a zpět do syrské války. Pokud by to někoho zajímalo tak SAA dnes dobyla první větší město v jižním Idlíbu a tj. Kafr Nabudah. Média samozřejmě mlčí. R^Hezký večer.

2 0
možnosti

A84l97e86š 20F43r28ý78b82a

8. 5. 2019 18:18

Jako Pražák můžu osvobození slavit až 9.5. Do té doby, po tom co vlasovci se museli stáhnout, si tady esesáci dělali co chtěli.

2 2
možnosti
Foto

Vlasovci se stáhli dne 7. května a dne 7. května 1945 byl v Remeši podepsána bezpodmínečná kapitulace německých vojsk platná od půlnoci dne 8. května. V Praze ve 12:00 hodin byla zastavena palba a v 16 : oo hod byla podepsána kapitulace a do půlnoci se německá armáda s Prahy stáhla. Dne 9. května v 04:00 hodin na kraj Prahy dorazila sověstká armáda. Vítala ji svobodná Praha.

4 0
možnosti
Foto

J28a81n 82Š95i74k

8. 5. 2019 16:19

Děkuji za článek paní Kateríno. Jen si myslím, že ne všichni dnešní vojáci jsou hrající si vojáčkové. Vojáci za nic nemohou. Za všechno vždy mohou politici, kteří je posílají umírat. Jinak dnes jsem zhlédl velmi seriózní dokument Dukla krev a mýtus z roku 1999. Doporučuji ho všem, kteří si myslí, že naše armáda nikdy nebojovala. https://www.youtube.com/watch?v=FVvYYdoN6H0&t=3s

8 1
možnosti
Foto

J38a69n 21A51n14d37r96l68e

8. 5. 2019 16:41

Vetsina dnesnich ceskych vojaku zna valku mnohem blize nez autorka, jakkoli se mi jeji nektere postřehy libi.

3 0
možnosti

Bohužel hlavní myšlenka tohoto blogu a tj.že "Válku vyhrály všechny státy, které bojovaly proti nacismu. " je opět díky několika excelujícím rusobijcům v diskuzi ta tam.

Nicméně samozřejmě karma. R^

8 1
možnosti

L67u36k37a94s 94F71i83k40r

8. 5. 2019 19:53

No ono totiz SSSR nejprve bojoval s nacisty na stejne strane, ze?

4 1
možnosti
  • Počet článků 332
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1582x
Jsem žena, která se neustále potýká mezi dvěma světy - mezi řeckým a českým. Neznám slovo "nejde to," když jde o záchranu lidského života. Neznám pocit závist a nenávist.

Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.

A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami. 

Seznam rubrik