Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BK

Dobrý den, paní Katko. Děkuji Vám za blog. ještě, než se pokusím něco odpovědět na ten příběh, tak se zeptám? ( Doufám, že jsem nic tedy nepřehlédla a nebude můj dotaz mimo). Ta paní se synem bydlí v pronájmu, nebo v družstevním bytě, nebo ve svém)? Ptám se z toho důvodu,abych se mohla zorientovat v tom, na jaký příspěvek může dosáhnout a jak to mám já, která jsem v podobné situaci. Moc děkuji, snad ten dotaz nepůsobí vlezle a nepatřičně.

0 0
možnosti
Foto

Beatko, bydlí zatím ve svém, ale asi proběhne soud, protože bude chtít manžel půlku z bydlení, tak nějak. Vlastně, Vy jste v podobné situaci. Snažím se v tom zorientovat, vážně to tady všechno studuji. Je to vůbec možné? Ona nemá např. invalidní důchod na sebe, tak jako to měla jedna, která měla autistu, o kterého jsem se 7 let starala, ale pobírala dva důchody + sociální příspěvek. Takže to dávala.

0 0
možnosti
BK

Já bydlím v družstevním bytě- tam jsou pravidla asi jiná, ale jak jsem před pěti lety musela ze dne na den zůstat se synem doma, tak mi na sociálce řekly, že mám nárok na: příspěvek hmotné nouze, příspěvek na bydlení a příspěvek na péči na syna. Nevím, jak to chodí, když je byt v osobním vlastnictví. Pokud by ta paní měla už i nárok na důchod, což asi ne, tak pak už je ta finanční situace zase samozřejmě lepší. Mám známou - 65, syn těžký autismus, 43 let. Ona má svůj důchod, příspěvek na péči - nejvyšší stupeň,jeho důchod, a příspevek na bydlení. Říkala, že může žít slušně.

2 0
možnosti
Foto

Tak této paní je 51 let, na příspěvek na bydlení nedosáhne, příspěvek na péči dostává a sny dostává 11 tis. Kč důchod. Takže musí vyžít z 24 tis. Kč, což by ještě možná šlo, já nevím, ale někdo to dává i s těmito penězi. Jenom vážně nechápu, jak mohou matkám, které jsou biologické, nepřiznat finanční částku jako pěstounům. To prostě není vůbec logické a dokonce to není spravedlivé. A ať hledám, jak hledám, tak kromě nějakých dávek, kam musíte obě vzít sebou dítě, syny, tak nemáte moc nárok na klidný život. A to tedy není vůbec legrační.

0 0
možnosti
BK

Vidíte, já se tím zamyšlením - porovnáním ohledně pěstounů nikdy nezabývala. Bylo to někdy ve veřejném jednání? Myslím to tak, že by se to třeba v minulosti někdy řešilo v souvislosti s pečující matkou, ale bylo zamítnuto apod?

0 0
možnosti
Foto

No, v roce 2006 se něco celkově zrušilo. A mě tato skutečnost hodně naštvala, protože jsem s těmi matkami byla neustále ve spojení, ale vůbec jsem nevěděla, že matka samoživitelka, která se má starat o postižené dítě nedostává to, co pěstounka. A to já pokládám za strašnou chybu, za něco, co se vůbec neslučuje v moderním státě se sociální politikou. Vezměte si třeba, když musíte jít žádat se svým synem o nějaké ubohé a nízké dávky. Proč? Proč nedostává to, co pěstouni, tzn., že byste měla dostat 30 tis. + příspěvek na dítě. A to je rozdí, co? Už jsem napsala jakýsi projekt, ještě to nemám hotové. Ale je to tak jasné, že jste okrádány na svých lidských právech, že já vážně žasnu.

0 0
možnosti
Foto

Beato, není ošetřeno ani to, že byste měly jako matky mít nárok na 20 volna jako pěstouni, za které nastoupí asistent. A to je už úplně nenormální, co když se zhroutíte, co když onemocníte. Co bude s Vaším synem?

0 0
možnosti
BK

Děkuji vám za info, Katko. Já se hned na začátku měsíce o tomhle tématu zmíním u nás na MČ. Jsem zvědavá, co mi řeknou.

1 0
možnosti
  • Počet článků 332
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1582x
Jsem žena, která se neustále potýká mezi dvěma světy - mezi řeckým a českým. Neznám slovo "nejde to," když jde o záchranu lidského života. Neznám pocit závist a nenávist.

Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.

A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami. 

Seznam rubrik