Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dárcovství, aneb Lakomí miliardáři a skvělí dementi

Světový den pro dárcovství byl určen na 1. prosince, což bude za dva týdny. Myslím si, že by mělo být darování financí nebo čehokoliv jiného součástí každého kulturního člověka, každé bohatší firmy. Dárcovství k nám začne patřit.

Pracovala jsem společně s VDV - Nadací Olgy Havlové. Poznala jsem Olgu, byla to opravdu zajímavá a silná osobnost. Po její smrti nastoupila jako předsedkyně správní rady této nadace další velká osobnost Dana Němcová a ředitelkou byla MUDr. Milena Černá. Tyto dvě dámy mě hodně naučily. Byly laskavé a tvrdily, že i ony se naučily mnohé ode mě. Možná ano, byly nadšeny mým jiným pohledem a řeckou náturou a mým jižanským nadšením. Obě byly velmi fundované v antické kultuře a tento fakt mi otvíral ještě více jejich velká srdce. Vznikl mezi námi úzký přátelský vztah, který nebyl ani jednou znehodnocen. Obě věděly, co obnáší moje práce v Řecku a já poslouchala příběhy z disidentského života.

VZP tehdy velkoryse přispívala na ozdravné pobyty pro onkologicky a těžce nemocné děti. Asi tak tři roky mi trvalo, než jsem se přestala klepat, když jsem viděla hodně postižené děti, které neměly na rozdíl od onkologických pacientů žádnou budoucnost.

Jednoho krásného dne se nechal slyšet MUDr. Rath, že dementi nevědí, kde jsou, že moře a slunce pro ně není. Velkou roli sehrála výměna ředitelů ve VZP a potažmo ministrů na MZČR a tak stalo, že se tyto pobyty znehodnotily, přestože lékařské zprávy a uzdravující se děti hovořily jasnými slovy. Vůbec jsem nemyslela, že se něco tak špatného může stát. Sama jsem se rozhodla, že i já se budu spolupodílet na financování těchto pobytů. Dávala jsem sociálně slabým dětem kapesné a poskytovala jsem pro prokazatelně chudé rodiny pobyty zdarma. To vše jsem činila tak, že jsem finanční prostředky darovala VDV - Nadaci Olgy Havlové. Připojila se i moje maminka a celý její důchod utrácela za melouny a laskominy pro děti a jejich zdravotní dozory.

Po zrušení finančního příspěvku VZP vznikl nedostatek finančních prostředků, které se utrácely za jiné aktivity, který nás dostal do kouta a do role trpělivých prosebníků. Ani prosby o jednání s ředitelem VZP p. Horákem či premiérem Topolánkem nepřineslo žádné ovoce. Nemohlo, oni nám slibovali schůzku, ke které nikdy nedošlo.

V současné době se nelze na nikoho spolehnout, že by byl tak kulturní a filantropický a bez výmluv na COVID-19, který nepostihuje všechny obory, přispěl na různé pomůcky, vozíčky či na přímořský pobyt. Prostě nechtějí. 

Je možné, že je ve státě hodně neziskovek, jejichž činnost je vskutku diskutabilní, ale i tak by se mělo stát dárcovství součástí našich životů, jak jednotlivců, tak i firem. Mělo by se tak stát, protože se jinak z velmi krásných pomocných věcí, na které nemají lidi peníze, stává žebrání. A to je opravdu nedůstojné.

Našla jsem si seznam miliardářů - filantropů, abych pomohla jedné ochrnuté dívce. Napsala jsem dopis, její maminka ho podepsala a odeslala. Někdo se omluvil, někdo přispívá jenom na vzdělání (takže postižení asi nemají nárok ani na to), někdo vůbec neodpověděl, což je ostudné.

Nedávno jsem stála frontu v Lidlu a pozorovala nakupující lidi, důchodce, mladé matky a normální lidi, kteří si kupovali srdíčka, protože dnes končí srdíčkové dny. Koupila jsem několik srdíček, i tak cítím, že je to málo.

Když se zamýšlím nad tímto tématem, tak konstatuji, že "filantropem se rodíš, filantropem se nestaneš, ani kdybys byl ten nejbohatší člověk na zemi." Trpce se usmívám nad lakomostí miliardářů, kteří jsou daleko chudší, nežli ti, co věnují svoji lásku těžce nemocnému dítěti.

Díky za Vaše názory.

 

 

 

 

 

 

Autor: Katerina Kaltsogianni | neděle 15.11.2020 17:33 | karma článku: 19,68 | přečteno: 598x
  • Další články autora

Katerina Kaltsogianni

Máme dva nebo tři prezidenty?

Vlastně máme tři prezidenty, ale ten, co se jmenuje Zeman, nemůže zřejmě o ničem rozhodovat. Netuší, že místo něho rozhoduje Mynář a Ovčáček, že se do "prezidentské funkce," zvolili sami.. Alespoň je v něčem Česko nejvýraznější.

6.11.2021 v 9:34 | Karma: 14,53 | Přečteno: 510x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Kohoutí hnízdo x Čapí hnízdo

Kohoutí hnízdo sídlí v Bruselu, odkud na nás kokrhají kohouti. Mají tam i slepice, ale určitě se na všechny nedostane. Jsou tam i bílí koně, vzácná rasa, která vypadá jako lidi. Pochopte konečně, proč nechají ptáci žít Čapí hnízdo

15.9.2021 v 7:26 | Karma: 12,83 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Dyť o těch dluzích nic nevíme

Hádka se odehrála večer na terase, kde jsme se sešli. Přijela jsem utahaná z Larissy, rozčarovaná řeckým chováním. V hlavě mi běžely otázky, zda je to lockdownovou situací nebo povinným očkováním Řeků, kterým tím berou demokracii.

14.9.2021 v 8:02 | Karma: 21,58 | Přečteno: 957x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Pan Okamura nemá mediálního poradce?

Po skoro čtyřech měsících si pouštím zprávy, kde se najednou objeví Okamura, který byl velmi krutý a nelidský k afgánským uprchlíkům. Chtěl se zalíbit? Jedná se o rasistické prohlášení? Pokud ano, tak by měl odejít z politiky.

31.8.2021 v 8:22 | Karma: 14,31 | Přečteno: 523x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Možná to hodím Pirátům, Aneb kdo naočkuje voliče nejlépe

Na můj předchozí článek "Hodím to Babišovi...." jsem dostala okamžitou reakci mediálního mluvčího Pirátů. Napsal mi podrobný e-mail o tom, jak je strana Pirátů šikanována, že jsou to výmysly ze sociálních sítí apod. No tak uvidíme

29.8.2021 v 10:41 | Karma: 21,07 | Přečteno: 1022x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

  • Počet článků 332
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1582x
Jsem žena, která se neustále potýká mezi dvěma světy - mezi řeckým a českým. Neznám slovo "nejde to," když jde o záchranu lidského života. Neznám pocit závist a nenávist.

Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.

A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami. 

Seznam rubrik