Jak nezavřeli Člověka syna do karantény ve Vídni

14. 02. 2020 6:20:16
Syn nebyl v Číně, nevypadá jako Číňan, nepřišel do styku s asiaty, až na to, že před jeho odletem do Řecka byl u Vietnamce, kde mi koupil rýžové chlebíčky, bílé rohlíky a čaj. Vietnamec je stále v obchodě, kam nechodí Číňané.

To už jsem tady na blogu zmiňovala, že jsem měla odletět se synem do Řecka, abych mu pomohla zařídit nějaké pracovní věci, poplatila energie, internet, vodu atd. Můj úkol byl, abych pomohla synovi naučit se vyjednávat s Řeky, protože VŠ mu v tomto případě není k ničemu, tak jako je mu k ničemu láska k Řekům, když neprojde tímto křestem.

Jak miluji smích a pohodu Řeků, tak dostávám hysteráky a je mi na omdlení při pomyšlení, že půjdu vyjednávat ceny nebo spolupráci. A ejhle, syn musel udělat během jednoho týdne nejhorší VŠ, která nemá název. Prostě musel tu práci udělat sám, já lehla a bylo mi líto, že nebudu kafíčkovat venku pod řeckým nebem. Vlastně to bylo dobře, že odletěl sám, protože se to musel naučit a já jsem navíc ušetřila, protože bych prolítla jako tajfun moje milované butiky.

Naštěstí umí dost dobře řecky, ale chybí mu slovní zásoba. Nemohla jsem si tudíž vypnout zvuk na mobilu, protože kluk lítal sem a tam a potřeboval moje rady. Hltala jsem těžká antibiotika, chtělo se mi spát, ale to opravdu nešlo.

Jeho telefon byl nahlas, na druhé straně seděli Řekové a syn a mluvil o všem možném, abych ho případně korigovala. Česky jsem mu řekla, že teď přichází to nejdůležitější, kdy jsem se musela zeptat na jejich rodiny, na to jak se mají a musela jsem děkovat asi tisíckrát, že mi přejí, ať se brzy uzdravím. Dva hovory trvaly skoro 5 hodin. Když se mi něco nezdálo řekla jsem to synovi česky. Tato jednávání byla a jsou skutečně velmi náročná, takže zákonitě syn poté sedl do nějaké kafeterie a dával si kafíčko jenom v tričku, protože svítilo slunce a přeci jenom jsme otužilejší, nežli rodilí Řekové.

Larissa, kde byl syn u svojí tety, je nejteplejší a zároveň nejstudenější město Řecka. Dojížděl do Veliky, kde je moře, ale v únoru je tam vlezlé velmi vlhké podnebí. Naštěstí nepršelo, svítilo i slunce, takže kluk seděl na břehu opět v tričku a šel za bratrem (88) mojí maminky, který přijel z nemocnice, protože měl chřipku. Úterý měl konečně volné, ale lehl s teplotou a hroznou rýmou. Ještě jel nakoupit tetě jídlo, protože i ona měla chřipku.

"Musíme zachránit člověka," řekl manžel a v jeho hlase byl smutek a jeho pomněnkové oči nesvítily.

Trochu jsem se zamyslela, koho zase budeme zachraňovat, ale na nikoho jsem nepřišla, jelikož všechny, co potřebují neustále nějakou pomoc dobře znám. Dokonce jsem se mezi polykáním antibiotik rozhodla, že některým lidem musím zavřít dveře. Jenomže jeho sdělení znělo strašně vážně.

"A koho musíme zachránit?" zeptala jsem se otráveně.

"Našeho syna, ten člověk je nemocný, jak bude cestovat?" odpověděl manžel a táta, který svého syna miluje nade vše.

"Tak proč říkáš člověka?" zeptala jsem se, i když vím, že toto slovo velmi používá.

"Protože to je člověk," odpověděl otec jedináčka a očekával moji spolupráci, aby syn neodletěl, ale aby se vyléčil v Řecku.

Úplně jsem se naštvala, že syn zatěžuje otce informacemi o jeho stavu, od toho má mě. Hlavně si nezměřil vůbec teplotu, ale měl zimnici. A tohle řekl svému otci. Vzala jsem do ruky mobil a volám synovi, ptám se, jak vysokou má teplotu a dozvídám se, že neví, že tetě spadl teploměr a rozbil se, že si ještě zdřímne a vyrazí do Thessaloniki na letiště. Podívala jsem se na manžela, který vypadal nešťastně. Byla jsem vážně naštvaná, ale to jsem netušila,co může milující a německy mluvící otec udělat.

"Volal jsem do Vídně na letiště," stačil říct a mně bylo jasné, že syna odchytí po takovém telefonátu ve Vídni a dají ho do karantény.

Manžel se kroutil, když viděl, jak jsem se řecky vytočila, načež jsem naléhala, aby mi řekl celou pravdu, co tam povídal. Stejně jsou na letištích nahrávány všechny hovory. Znovu jsem vzala do ruky mobil, syn seděl v Korinosu, kde je skvělé občerstvení a dával si zase kafe. Donutila jsem ho, ať si tam koupí teploměr a hned mi řekne, jakou to má horečku, protože táta volal do Vídně, kde si ho přeměří samotní pracovníci letiště. Pokud bude mít teplotu nebo horečku, tak má ubytování zdarma na té karanténě. Za chvíli jsem věděla, že má syn 37,2. Mezitím mi manžel řekl, že se ptal na letadlo, které přiletí z Thessaloniki.

"Oni nekontrolují letadla z EU, to jenom z Asie," chtěl mě uklidnit manžel, ale nepodařilo se mu to.

Syn byl úplně zaražený, že stráví po tak náročném týdnu několik dnů v karanténě, protože a jelikož má půlka Řecka chřipku, že asi nebude na Valentýna u svojí milované manželky, což ho úplně dorazilo.

U vchodu do sengenské zóny stál vysoký chlapík s teploměrem v ruce. Kluk proběhl jako první, takže místo do karantény jel do hotelu, protože už byla půlnoc a fakt mu nebylo dobře. A včera konečně dorazil do Prahy a jeho otec se mě několikrát nenápadně zeptal, kdy pojedu do Prahy, abych syna přivezla pro jeho auto, které nechal tady v servisu.

No není ten táta syna boží?

Autor: Katerina Kaltsogianni | pátek 14.2.2020 6:20 | karma článku: 15.86 | přečteno: 797x

Další články blogera

Katerina Kaltsogianni

Máme dva nebo tři prezidenty?

Vlastně máme tři prezidenty, ale ten, co se jmenuje Zeman, nemůže zřejmě o ničem rozhodovat. Netuší, že místo něho rozhoduje Mynář a Ovčáček, že se do "prezidentské funkce," zvolili sami.. Alespoň je v něčem Česko nejvýraznější.

6.11.2021 v 9:34 | Karma článku: 14.53 | Přečteno: 506 | Diskuse

Katerina Kaltsogianni

Kohoutí hnízdo x Čapí hnízdo

Kohoutí hnízdo sídlí v Bruselu, odkud na nás kokrhají kohouti. Mají tam i slepice, ale určitě se na všechny nedostane. Jsou tam i bílí koně, vzácná rasa, která vypadá jako lidi. Pochopte konečně, proč nechají ptáci žít Čapí hnízdo

15.9.2021 v 7:26 | Karma článku: 12.83 | Přečteno: 486 | Diskuse

Katerina Kaltsogianni

Dyť o těch dluzích nic nevíme

Hádka se odehrála večer na terase, kde jsme se sešli. Přijela jsem utahaná z Larissy, rozčarovaná řeckým chováním. V hlavě mi běžely otázky, zda je to lockdownovou situací nebo povinným očkováním Řeků, kterým tím berou demokracii.

14.9.2021 v 8:02 | Karma článku: 21.35 | Přečteno: 953 | Diskuse

Katerina Kaltsogianni

Pan Okamura nemá mediálního poradce?

Po skoro čtyřech měsících si pouštím zprávy, kde se najednou objeví Okamura, který byl velmi krutý a nelidský k afgánským uprchlíkům. Chtěl se zalíbit? Jedná se o rasistické prohlášení? Pokud ano, tak by měl odejít z politiky.

31.8.2021 v 8:22 | Karma článku: 14.02 | Přečteno: 523 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 17.83 | Přečteno: 220 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 26 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 284 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.53 | Přečteno: 495 | Diskuse
Počet článků 332 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1558

Jsem žena, která se neustále potýká mezi dvěma světy - mezi řeckým a českým. Neznám slovo "nejde to," když jde o záchranu lidského života. Neznám pocit závist a nenávist.

Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.

A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami. 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...