Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Malá velká bojovnice

V rukou držím desetiměsíční holčičku, která vypadá nádherně. Má chytré oči a začíná trochu natahovat. Podala jsem ji lahev s vodou, tak si cumlala vodu a byla hodná. Dívala jsem se na malé stvoření, které prošlo tolika utrpením.

Už je to deset let, co jsem si odvykla držet v náruči nemocné děti nebo se dívat na těžce nemocné děti, kdy jsem si pokládala otázky, proč zrovna to a ono dítě musí tolik trpět? Až dnes jsem zase byla zpět jako kdysi. U srdce mě divně svíralo, usmívala jsem se, abych nedala najevo lítost. O malé jsem věděla jenom to, že má nehybná chodidla. Hladila jsem ji po chodidlech a holčička nereagovala. Blbá pravda, které jsem nechtěla věřit byla venku. Ale jinak byla malá strašně roztomilá.

Rodiče si ještě ani nevybalili věci, na stůl dostali připravenou večeři, která byla úplně řecká - ryby, řecký salát, brambory, tzaziki, další salát. Ani jeden z rodičů nejedl skvěle připravenou rybu v troubě. Po salátech se slehla zem. Pozorovala jsem je, protože byli a jsou vlastně mladí a už prožili tolik utrpení.

"Ty nožičky dáme dohromady," řekla jsem odhodlaně a v tu chvíli jsem si věřila. 

Vlastně si věřím stále, budu tam jezdit a budou s malou holčičkou v moři. Rodiče se usmívali a byli šťastni, že se projekt, aby se dostala jejich holčička do Veliky na ozdravný pobyt povedl. Já byla ráda také, ale hrozně mě bolela hlava. 

Po chvíli jsem se dozvěděla, že se malá narodila s rozštěpem páteře, že už má několik operací za sebou. Vypadala vážně jako malá bojovnice, protože se mnou bojovala o tu flašku s vodou. Byla a je nádherná. 

"A teď nás čeká ještě operace ledvin," utrousila její usměvavá maminka, které se ani nesnilo, že bude se svojí holčičkou v Řecku, kde se vyléčilo tolik dětí, které tady mnohdy trávily i celé prázdniny jako např. Donald. 

Mlčela jsem, co na to říct? Kéž by to tou operací ledvin skončilo. Podívala jsem se jí znovu do krásných hnědých a živých očiček a v tu chvíli jsem uvěřila, že i tu operaci ledvin zvládne. Věřím jí i teď večer, kdy jsem plná dojmů, že bude i chodit, že jí budu lechtat na chodidlech a ona je ucítí.

Všechno to, co jsem dnes cítila zavinil právě Donald. Byl to kluk, který měl leukémii a mnoho dalších problémů. Také to byl velký bojovník a nejlepší kámoš mého syna.Každý rok mě se synem doslova ukecali, aby tu mohl Donald být celé léto. Ani nevím, kolik letních sezón ten kluk tady strávil. Pomáhal mi, ale samozřejmě, že jako kluci hodně zlobili. Nicméně se mi Donald vryl pod kůži a tak jsem mu pomohla, když se uzdravil. Začal jezdit po světě, až když vyrostl i díky hormonům, jelikož jeho nemoci mu zabrzdily růst. A právě Donald všechno zprostředkoval. Zavolal mi a poprosil o pomoc. Okamžitě jsem reagovala kladně. Mezitím malá holčička i rodiče prošvihli už jeden termín, protože holčička onemocněla a byla hospitalizována.

Tak jsem šla dnes čekat do restaurace na pláž na jejich příjezd. A pak jsem si tu holčičku vzala na klín a najednou na mě skočilo těch dvacet těžkých, ale velmi krásných let, kdy jsem se chvěla strachy, vypětím, ale mnohdy i radostí z těch všech těžkých osudů vážně nemocných dětí. 

Řekové milují děti, ale vůbec neví, jak se zachovat, když vidí před sebou krásnou holčičku, která je tolik nemocná. Majitelé penziónu chodili kolem stolu, servírka nosila jídlo a všichni holčičku pohladili po vláscích, ale bylo jasné, že vážně nevědí, co na to říct? 

Dívala jsem se kolem sebe na lidi a říkala jsem si, jaké hlouposti to řešíme. Jaké vážné věci řeší rodiče té malé holčičky, jejíž podvědomí všechno vnímá, byť si to za chvíli nebude pamatovat. Podvědomí si ty kruté chvíle diagnóz a těžkých operací pamatovat bude.

A tak jsem se vážně rozhodla, že budu jezdit na pláž, abych těm rodičům pomohla, abych držela ty nožičky ve vodě tak dlouho, dokud neucítí, že ji lechtám, dokud se na mě neusměje, až ucítí jakýkoliv dotyk, protože jí ho dlužím.

I já jsem ucítila dotyk velikosti té malé holčičky, která mě probrala do reality, že řešíme malichernosti a hlouposti, že ona bojuje s takovou grácií, protože by jinak její očička nebyla tak veselá a tak živá.

 

 

Autor: Katerina Kaltsogianni | pondělí 29.7.2019 22:15 | karma článku: 24,51 | přečteno: 944x
  • Další články autora

Katerina Kaltsogianni

Máme dva nebo tři prezidenty?

Vlastně máme tři prezidenty, ale ten, co se jmenuje Zeman, nemůže zřejmě o ničem rozhodovat. Netuší, že místo něho rozhoduje Mynář a Ovčáček, že se do "prezidentské funkce," zvolili sami.. Alespoň je v něčem Česko nejvýraznější.

6.11.2021 v 9:34 | Karma: 14,53 | Přečteno: 510x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Kohoutí hnízdo x Čapí hnízdo

Kohoutí hnízdo sídlí v Bruselu, odkud na nás kokrhají kohouti. Mají tam i slepice, ale určitě se na všechny nedostane. Jsou tam i bílí koně, vzácná rasa, která vypadá jako lidi. Pochopte konečně, proč nechají ptáci žít Čapí hnízdo

15.9.2021 v 7:26 | Karma: 12,83 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Dyť o těch dluzích nic nevíme

Hádka se odehrála večer na terase, kde jsme se sešli. Přijela jsem utahaná z Larissy, rozčarovaná řeckým chováním. V hlavě mi běžely otázky, zda je to lockdownovou situací nebo povinným očkováním Řeků, kterým tím berou demokracii.

14.9.2021 v 8:02 | Karma: 21,58 | Přečteno: 957x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Pan Okamura nemá mediálního poradce?

Po skoro čtyřech měsících si pouštím zprávy, kde se najednou objeví Okamura, který byl velmi krutý a nelidský k afgánským uprchlíkům. Chtěl se zalíbit? Jedná se o rasistické prohlášení? Pokud ano, tak by měl odejít z politiky.

31.8.2021 v 8:22 | Karma: 14,31 | Přečteno: 523x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Možná to hodím Pirátům, Aneb kdo naočkuje voliče nejlépe

Na můj předchozí článek "Hodím to Babišovi...." jsem dostala okamžitou reakci mediálního mluvčího Pirátů. Napsal mi podrobný e-mail o tom, jak je strana Pirátů šikanována, že jsou to výmysly ze sociálních sítí apod. No tak uvidíme

29.8.2021 v 10:41 | Karma: 21,07 | Přečteno: 1022x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 332
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1582x
Jsem žena, která se neustále potýká mezi dvěma světy - mezi řeckým a českým. Neznám slovo "nejde to," když jde o záchranu lidského života. Neznám pocit závist a nenávist.

Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.

A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami. 

Seznam rubrik