Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mery je v nemocnici

Pamatujete si na drsný příběh Mery? Ženy albánského původu, které Albánci zavraždili syna brutálním způsobem? Byla to normální vendeta. Kdo chce, tak si ty dva příběhy o Mery najde, psala jsem je těžce, nebylo mi u nich dobře.

Mery leží v nemocnici. Byla u sestry v Německu, protože jí řečtí lékaři sdělili ortel, který máme naprosto shodný. Ten zní "nezbytná operace krční páteře." 

Před třemi lety jí zavraždili albánští bossové syna, který byl zamilovaný do nějaké Albánky, jejíž manžel byl ve vězení. Ona mu sdělila, že je zamilovaná do mladého kluka, kterému bylo v té době pouhých 21 let. Její manžel mu vzkázal, že ho zabije. Mery se opravdu bála, svého syna nabádala k okamžitému rozchodu s pofiderní ženskou, on údajně poslechl, ale pak ho jedné noci naložili do černého džípu, odvezli na posvátné místo, střelili ho do hlavy, nejdříve ho však tlouky nějakým železným předmětem. Nakonec mu vyřízli pohlavní orgány a polili ho benzínem. I tak pitva prokázala celou strašlivou smrt. Mery dostala od policie jednu botu, která po jejím synovi zbyla. V té době jsme se potkaly.

Mery jsem zaměstnala, přivezla jsem jí do Čech, psala jsem její příběh, ale pak už jsem nemohla. Zvracela jsem, bylo mi zle a příběh jsem nedokončila. Letos jsem se rozhodla, že ho v létě dokončím, protože její život za vlády Hodži byl neskutečně hnusný, pro nás nepochopitelný, ale ona vypráví tichým hlasem a odevzdaně. Její dětství a mládí jí přijde naprosto v pohodě oproti tomu, že ztratila takovým způsobem syna. A to samozřejmě chápu.

Tři měsíce ji němečtí lékaři vyšetřovali všemi možnými způsoby, až nakonec padlo stejné rozhodnutí. A Mery už je po operaci. Nezvedá telefon a já se o ni bojím. Doufám, že operace dopadla dobře.

Vloni jsem se zamilovala do nádherné fenky, kříženec yorkšíra a maltézáka, kterou jsme pokřtili jménem Olivia. Říkáme jí Olí a Mery se rozplakala, když jsem připravovala pro Olivii čip, aby se mnou odletěla do Čech. Musela jsem ji tam nechat. Mery plakala tak moc, že jsem neměla to srdce Olivii sebrat sebou. Olí vrátila Mery smích a radost ze života.

Nejsem si vůbec jista, že operace krční páteře byla nezbytná. Mery vloni vytrhali všechny zuby. Prostě ona ten problém neskousla, nepřekousala smrt svého syna. Několikrát byla na punkci dutin, protože ten problém nemůže vydýchat, byla všude, ale najednou se v zimě přestala hýbat. Nemohla na nohy, na ruce, nemohla nic. Smrt syna na ní dopadla v období klidu. A začal další kolotoč, který by se měl zřejmě ukončit tím, že jí srovnají lékaři vyhřezlou plotýnku. Ale ukončí se? Moc tomu nevěřím. Mery se potřebuje smát, začít znovu žít. Jenomže dá se vůbec na něco tak strašného, jako je vražda syna zapomenout? Asi ne, tady neplatí, že čas je lékař, vím to, vidím Mery, jak ji její tělo zrazuje, i když se tolik snažila. V té nemocnici navíc má čas přemýšlet a analyzovat. Její krásné oči budou plné slz. 

Dnes odjíždí syn s řemeslníky, aby opravili a dali do pořádku dům, ale kde je Mery? Až tam přijedu, tak ji znovu naložím do auta a pojedeme to Temp, kam polezu po čtyřech, abych jí nabrala tu nesmrtelnou vodu jako vloni. Vezmu všechny petky a poleji ji od hlavy až k patě, sebe také. A pak si pár lahví vezmeme sebou, dám je do ledničky, úplně stejně jako vloni, a budu z ní upíjet. 

S Mery v Tempách, kam jsme si jely pro nesmrtelnou vodu.

Vůbec si bez ní nedovedu představit život v Řecku. A já jsem nemohla odletět, ani s nimi odjet, protože z těch všech starostí o Mery, o dům, o lidi, mám seklý kříž. 

No jo, ale co je to seklý kříž oproti trápení, které nosí v srdci Mery? 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Katerina Kaltsogianni | pátek 17.5.2019 13:39 | karma článku: 20,13 | přečteno: 1006x
  • Další články autora

Katerina Kaltsogianni

Máme dva nebo tři prezidenty?

Vlastně máme tři prezidenty, ale ten, co se jmenuje Zeman, nemůže zřejmě o ničem rozhodovat. Netuší, že místo něho rozhoduje Mynář a Ovčáček, že se do "prezidentské funkce," zvolili sami.. Alespoň je v něčem Česko nejvýraznější.

6.11.2021 v 9:34 | Karma: 14,53 | Přečteno: 510x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Kohoutí hnízdo x Čapí hnízdo

Kohoutí hnízdo sídlí v Bruselu, odkud na nás kokrhají kohouti. Mají tam i slepice, ale určitě se na všechny nedostane. Jsou tam i bílí koně, vzácná rasa, která vypadá jako lidi. Pochopte konečně, proč nechají ptáci žít Čapí hnízdo

15.9.2021 v 7:26 | Karma: 12,83 | Přečteno: 491x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Dyť o těch dluzích nic nevíme

Hádka se odehrála večer na terase, kde jsme se sešli. Přijela jsem utahaná z Larissy, rozčarovaná řeckým chováním. V hlavě mi běžely otázky, zda je to lockdownovou situací nebo povinným očkováním Řeků, kterým tím berou demokracii.

14.9.2021 v 8:02 | Karma: 21,58 | Přečteno: 957x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Pan Okamura nemá mediálního poradce?

Po skoro čtyřech měsících si pouštím zprávy, kde se najednou objeví Okamura, který byl velmi krutý a nelidský k afgánským uprchlíkům. Chtěl se zalíbit? Jedná se o rasistické prohlášení? Pokud ano, tak by měl odejít z politiky.

31.8.2021 v 8:22 | Karma: 14,31 | Přečteno: 523x | Diskuse| Ostatní

Katerina Kaltsogianni

Možná to hodím Pirátům, Aneb kdo naočkuje voliče nejlépe

Na můj předchozí článek "Hodím to Babišovi...." jsem dostala okamžitou reakci mediálního mluvčího Pirátů. Napsal mi podrobný e-mail o tom, jak je strana Pirátů šikanována, že jsou to výmysly ze sociálních sítí apod. No tak uvidíme

29.8.2021 v 10:41 | Karma: 21,07 | Přečteno: 1022x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

PŘEHLEDNĚ: Češi vyberou 21 europoslanců. Kandiduje i Mourek s mimozemšťany

26. dubna 2024  10:37

O křesla v Evropském parlamentu se na začátku června utká třicet uskupení. Podle průzkumu agentury...

Řecko Kyjevu PVO nedodá, potřebujeme ji sami, říká. Španělé pošlou jen rakety

26. dubna 2024  10:35

Španělsko ani Řecko nedodají Ukrajině systémy protivzdušné obrany, které Kyjev žádá k obraně před...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  10:24

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 332
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1582x
Jsem žena, která se neustále potýká mezi dvěma světy - mezi řeckým a českým. Neznám slovo "nejde to," když jde o záchranu lidského života. Neznám pocit závist a nenávist.

Mám jednu velkou touhu, kterou v sobě nosím od malička, snad se mi podaří i tuto splnit.

A nic jiného už o sobě psát nebudu, nemá to smysl. Od toho je blog, abyste si udělali názor sami. 

Seznam rubrik